21 Ocak 2016 Perşembe

5. gün - istanbul modern

Bugün İstanbul Modern'e gittim de, ilk defa. evet ilk defa gittim ne var yani? Allah Allah sebeplerim var bir kere.

Sebeplerimi anlatayım önce.

Ben herhalde lisede falanım o zaman. O binayı gördükçe sinir oluyordum. Sen müze yapmışsın, sanattan anlaman lazım, o ne biçim soğuk bir mimaridir öyle? Denizden geçerken herkes o soğuk salak binayı görmek zorunda kalıyor diye epey gıcık olmuştum kendisine. Sonra bir kere de akşam Kübra'yla gitmiştik de bir sergi paralı ve pahalı diye girmemiştik. Sonra ben yıllarca ücretsiz günde gelirim ya, demiştim, işte anca bugün gidebildim.

Neyse, aynı Londra'daki Tate Modern gibi :) Çok sevindim yani böyle müzelerin ülkemde çoğalmasını bilmem ne...

Geçiyorum o öğretmen konuşmalarını.

Böyle bir yerde tüylerden bir kapı yapmışlar, geçiyorsun içeri, ay uzay gibi! Sanki dünyanın etrafında uzayda salınıyorsun. O sonsuzluk hissi müthiş. Böyle zaman/mekan kavramlarını sorguluyorsun, harika!

Haftaya perşembe yolum düşerse sabah erkenden gidip o odada rahat rahat vakit geçirmek isterim ya.
 
He bu arada sunu da not edeyim, vestiyerden montumu alırken adama namaz kılabileceğim bir yer var mı, diye sordum. Şunu dedi: "Maalesef yok. Geçen gün de sosyetik bir bayan geldi, sordu, olmadığını öğrenince ortalığı ayağa kaldırdı, sonra dilekçe yazdı. Bence siz de yazın. Epey de sosyetik bir kadındı he." Kadının sosyetik olmasını iki kere vurguladı adam. Güleceğim, gülemiyorum.

Çıkınca da yakınlarda en az iki cami olduğunu falan düşündüm ama mimariler o kadar farklı, mekanlar birbirinden o kadar ayrı ki, ben o müzenin atmosferinden çıkıp, uzaklaşıp, sonra geri gelmem yani. Ben müzede kılmak isterim namazımı. Sonra düşündüm öyle bir mekana nasıl bir mescit olur? Var ya o evrenin sonsuzluğunu hissettiren oda gibi yapsalar, uff... Ama kesin kıblenin çapraz olduğu, halıfleks serili, böyle duvarına kalemle KIBLE yazılmış bir oda olur. Kenarda katlanmış seccadeler ve çıkarıp atılmış etekler var.

"Buyurun, buyurun ben çıkıyorum zaten. Hem siz böyle geçin ki sonra gelenler rahat kılsın."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder